Zaměření
DEMO je zkratka pro ‘Design & Engineering Methodology for Organizations‘ — je to tedy metodika k návrhu, (re)inženýringu a implementaci pro organizace a sítě organizací. .
Silné stránky
- DEMO má pevné teoretické základy (podstata organizace)
- DEMO obsahuje modely vhodné pro strategické diskuze s managementem, stejně jako více technické modely
- Kompaktní modely: DEMO vede k odfiltrování irelevantních informací
- DEMO ve velmi silné v podpoře konzistence modelů
- Metodika vede k úplnosti modelu (ve smyslu, že není nic přehlédnuto)
- DEMO modely jsou objektivní: zaručují reprodukci modelů nezávislou na modelářích
Více informací můžete najít na http://www.demo.nl/methodology.
Slabé stránky
- Ačkoliv výsledky vypadají jednoduše, slavné “jednoduché není snadné” platí pro DEMO dvojnásob. Potřebujete trénovaného (a ideálně certifikovaného) analytika, aby byla práce odvedena dobře.
- Nedostatek DEMO nástrojů; to se ale snad brzy zlepší společným úsilím CIAO! network (jehož se CCMi také účastní).
Původ
Počátky této metodiky sahají do 80. let 20. století. Zakladatelem DEMO je prof. Jan Dietz z Delft University of Technology.
Naše referenční projekty
- DEMO výukový simulátor
- Manažerská vizualizace DEMO modelů (DP Adam Žďára)
- Další informace připravujeme.
Některé další referenční projekty můžete najít na http://www.demo.nl/practical-case-studies.
Cenné informace z praxe jsou také prezentovány Dr. Stevenem van Kervelem v jeho přednášce na FIT. Prezentace je dostupná ke stažení.